Wednesday, March 2, 2011

Noua Zeelandă şi Centura de Foc a Pacificului

Priveam nu demult o emisiune în limba cehă despre Noua Zeelandă, unde se prezentau locurile pitoreşti din această ţară şi poveştile de succes ale numeroşilor emigranţi. Numai în anul 2009/10, 45 719 persoane au primit titlu de rezident permanent în Noua Zeelandă, iar principalele ţările-sursă sunt Marea Britanie (17%), China (13%), Republica Sud-Africană (12%) şi Insulele Philipine (9%).

M-a impresionat mult povestea unui corean, care îşi justifica alegerea de a trăi pe acele insule prin aceea că îi plac oamenii paşnici din Noua Zeelandă. El considera că sunt două lucruri pe care nu le poţi cumpăra cu bani: sănătatea şi securitatea. „Decît să emigrez în SUA, unde oricînd poţi fi ameninţat cu o armă de foc, eu am ales să trăiesc pe o insulă. Poate că aici sunt mai puţine oportunităţi pentru business-ul meu, în schimb eu şi familia mea suntem în siguranţă.”

Însă cutremurul recent din această ţară read more

No comments: