Tuesday, January 15, 2008

Mihai Eminescu - geniul poeziei româneşti


"Pasiti incet, cu grija tacuta, fetzii mei
Sa nu-i calcati nici umbra, nici florile de tei..
Cel mai nascut din toti s-aline, cel mai teafar
Si-a inmuiat condeiul de-a dreptul in Luceafar!"
(Arghezi)

Mihai Eminescu s-a născut la Botoşani la 15 ianuarie 1850. Este al şaptelea dintre cei unsprezece copii ai căminarului Gheorghe Eminovici, provenit dintr-o familie de ţărani români din nordul Moldovei, şi al Ralucăi Eminovici, născută in Juraşcu, fiică de stolnic din Joldeşti.

Asăzi sărbatorim ziua in care pamîntul neamului nostru ne-a dăruit un cadou de mare valoare spiritaulă, care este darul pentru întregul popor românesc... marele nostru poet Mihai Eminescu. Creatia sa este o comoara care niciodata nu-şi va pierde din valoare şi care se transmite din generaţie în generaţie.

Eminescu - un poet, prozator şi jurnalist român, socotit de cititorii români şi de critica literară drept cel mai important scriitor romantic din literatura română, supranumit şi „luceafărul poeziei româneşti”.

3 comments:

socolenco said...

Da, mersi ca mi-ai adus aminte de Eminescu ca uite eu azi am abordat o alta tema care ma framinta. Despre Eminescu poate as fi scris ceva daca l-as fi citit mai mult, dar stiu ca am citit putin. Oricum multumesc, poate mai citesc si eu ceva de el cind am timp mai mult.

Lilly S.A. said...

Cu deosebita placere am postat despre Eminescu - geniul poeziei Romanesti... caci nu e bine sa-i dam uitarii comorile neamului nostru... pe acei care au reusit sa ne reprezinte poporul cel mai bine, cel mai frumos si maret.

socolenco said...

Da, sunt de acord si eu ca a reusit sa ne reprezinte cel mai bine si mai as crede ca el a facut asta chiar jertvindu-se pe sine, jertvindu-si propria viata.. cum se spune om dedat cu tot sufletul in ceea ce face.