Sunday, February 22, 2009

Protestez!

Intrucit baietii de la Unimedia m-au blocat pentru ca am scris comentarii critice cu referina la actiunea de protest organizata de PLDM, atunci de azi inainte in semn de protest nu mai postez comentarii pe portalul lor si voi scrie toate impresiile mele doar aici pe blog. Cred ca astfel voi proceda cel mai corect cu acei tineri care chipurile lupta cu masinaria comunista, dar care devin automat complici cind ma blocheaza pentru ca ma exprim liber. Cu ce se deosebesc ei acum de Sirbu din consiliul electoral?
Cu privire la actiunile de protest deja mi-am expus
in citeva rinduri opinia si cred ca eficacitatea lor este destul de redusa din considerentul ca la aceste actiuni de protest pot sa vina de obicei aceleasi sute sau mii de persoane, si cu asta nu schimbam nimic. Avem deja experienta crestin-democratilor in acest sens si stim cu totii ca au facut ani la rind proteste, insa la alegerile parlamentare din 2005 au luat doar 9% din sufragii. Rusinos a fost faptul ca acest rezultat a fost doar cu 10 mii de voturi mai mare decit in 2001. Iata de ce cred ca actiunile de protest organizate de PLDM sunt putin eficace si ca ele nu vor mobiliza masele prea mult, dar nu mai conteaza, daca vor sa sustina dreptul votului celor de peste hotare nu au decit.
Comentariile mele se refereau mai mult la discursul lui Filat de la acest protest. Impresia care mi-a lasat-o este ca discursul lui este unul invatat pe de rost si inca unul prost invatat pe de rost, iar ca sa va convingeti puteti sa comparati cu discursul lui A. Tanase sau M. Sleahtitchi. Se simte ca mesajul pe care-l transmit cei doi din urma este unul complet, se simte si un mesaj nonverbal, se simte viata in acel discurs. Din acest considerent ideea mea ca V. Filat trebuie sa fie schimbat din functia de presedinte PLDM se cimenteaza tot mai mult. Si nu scriu asta pentru a diminua cumva ponderea PLDM in aceste alegeri, ci imi doresc ca aceasta formatiune sa aiba in frunte un adevarat lider care sa poata aduna in jurul partidului cit mai multi simpatizanti, cit mai multe voturi care impreuna cu voturile de la AMN si PL sa poata face Schimbarea definitiva si ireversibila in Republica Moldova!
Iata ca sa faceti o diferenta mai frumoasa puteti sa ascultati discursuri cu adevarat carismatice ale fostilor lideri politici cit si a liderilor din societatea civila. Zilele astea am dat de ultimul discurs al lui Martin Luther King. Puteti sa ascultati si faimosul discurs a lui Martin Luther King numit: "I have a dream". Cred ca nici nu se compara cu discursurile liderilor politici de la noi si avem multe de invatat din astfel de discursuri. Observati ca el nu recita acele discursuri, el il traieste, emana speranta, incredere, putere! Se poate oare asta compara cu discursul lui Filat care dupa ce si-a recitat 'poezia' mai si fluiera pe fundalul scandarii maselor? Cred ca aici nu este vorba numai de discurs, dar mai sunt restante si la nivelul de cultura, pentru ca este inacceptabil ca un lider de partid sa fluiere ca la o cireada de vaci.
Vad ca dupa putin timp dupa ce am scris acest post am fost deblocat. Probabil ca a fost o problema tehnica, insa nu pot exclude in nici un caz ca nu am fost blocat intentionat. Postul in cauza va fi ultimul la care scriu comentarii.

No comments: