Monday, March 14, 2011

Fiecare tînăr pe care îl educăm este un om pe care îl cîstigăm

Aici in Cehia de mult timp decurg largi discuţii publice pe tema reformelor din învăţămînt. Ideea principală este micşorarea fluxului de studenţi, punîndu-se accent pe îmbunătăţirea calităţii studiilor. De asemenea, se urmăreşte instituirea unui examen unic de absolvire a liceelor, rezultatele căruia să fie luate în calcul la admiterea la facultate. Aceste discuţii deseori stîrnesc reacţii de protest din partea tinerilor, pentru că ei nu sunt de acord cu aceste reforme, şi nu vor ca toţi să aibă de dat matematica pentru ca să obţină “Maturita” - diploma examenului de bacalaureat în Cehia. 

Cred că şi în Republica Moldova discuţiile privind reforma din învăţămînt ar trebui să devină o temă de discuţie publică, pentru că dacă ne amintim bine aceasta a fost una din condiţiile impuse şi de FMI. Părerea mea este că învăţămîntul ar trebui să devină mai flexibil astfel încît să răspundă întotdeauna cererii de pe piaţa forţei de muncă. Iar reformele în învăţămînt nu ar trebui să se reducă la micşorarea fluxului de studenţi, aşa cum procedează uneori guvernul prin stabilirea cotelor de studenţi care pot să meargă la studii prin contract. Toţi tinerii ar trebui să aibă şansa de a obţine studii superioare.

În Suedia, spre exemplu, tinerii nici nu se grăbesc read more

No comments: