Thursday, June 16, 2011

Primarul perfect - politicianul perfect

Motto: „Un conducător să ţină seama de trei mari poveţe:
Întîi că-ndrumînd pe oameni
Să-i îndrume cu blîndeţe;
Apoi: să conducă numai după lege şi dreptate;
Iar a treia că: şi vremea lui va trece
- cum trec toate.” (Folclor Românesc)



Întrucît suntem în campanie electorală, în timp ce am vizitat satul meu natal, nu am putut evita discuțiile despre alegeri și despre candidații la funcția de primar în sat.

Discutam cu un consătean trecut de 60 de ani, care îmi spunea că va susține în funcția de primar în sat pe un profesor de la liceul din comună. Își motiva decizia prin faptul că „profesorii sunt oameni citiți" și îmi povestea cu o mare nostalgie ce rol important aveau profesorii pe vremea cînd era el școlar: orice observație făcută de un profesor, era tratată cu o mare seriozitate, chiar dacă era făcută și în afara orelor de clasă.

Adesea noi, tinerii, suntem pe poziții diferite cu cei mai în vîrstă, însă de data aceasta, opțiunea consăteanului meu mi s-a părut read more..

No comments: