Tuesday, September 16, 2008

Partidul actiune

In sfirsit are si PLDM pagina oficiala si anume www.pldm.md si nu www.filat.md. In data de 15 septembrie a aparut pagina web pe care ne-au promis-o inca in luna mai. Ei 3 luni intirziere, dar nu mai conteaza. Conteaza ca partidul are pagina sa, iar dl Filat blogul sau. Ca sincer sa fiu de multe ori cind intram pe acel blog aveam impresia ca PLDM este partidul lui Filat. Insa cine isi mai aduce aminte de declaratiile dlui Filat din toamna trecuta stiu la sigur cum spunea ca el nu are de gind sa-si faca un partid, ci el raspunde cererii altor oameni care sunt mai multi, deci proiectul nu-i apartine integral si ca ar vrea ca partidul sa fie al poporului si nu al lui. Iata de ce si asteptam mai repede aparitia acestei pagini, pentru ca era o promisiune data inca de la inceput. Acum, ieri, daca a aparut publica pagina, am gasit sectiunea unde poti acorda intrebari: o puteti gasi in partea stinga, penultimul link Intrebati - raspundem! Si eu iata ca i-am crezut si de data asta si nu stau mult pe ginduri si le scriu un mesaj scurt de felicitare si acord si o intrebare: m-am referit la faptul daca de azi inainte vom gasi pe blogul dlui Filat texte scrise de el asa cum gasim pe blogul d-ei Pavlicenco. Azi, mare mi-a fost mirarea ca intrebarea mea disparuse. Am lasat un alt scurt mesaj, dar deja nu mai apare public pina nu este moderat, asa cum se practica si pe blogul personal al dlui Filat. Da, le-am mai spus in mesajul de ieri ca imi pare rau ca accesul la forum este accesibil doar membrilor. De fapt la PLDM cam tot e securizat, pentru ca am gasit intr-o zi si o pagina de blog, a tineretului pldm numit http://stejarei.blogspot.com, dar care la fel nu e public, deci ai nevoie de invitatie. Ei bine, nu stiu daca un partid trebuie sa se ingradeasca atita. Probabil se gindesc ca multi din curiozitate sa vada ce si cum se discuta acolo nu vor rezista tentatiei si vor deveni membri. Nu stiu daca este cea mai buna metoda de a racola sau achizitiona noi membri. Apropo, azi a devenit membru PLDM si cunoscutul jurist Vitalie Nagacevschi. In 2005 acest domn a participat pentru PPCD, iar asta puteti vedea aici. Probabil s-a dezamagit si el in PPCD cind a vazut cum a votat pentru Voronin, dar de ce nu a devenit atunci membru, avea oare careva dubii, atunci de ce a participat in acea campanie? PLDM incet cu incetul devine partidul juristilor.
Oare nu ar trebui si PLDM sa mai astepte un mandat si sa se mai consolideze? Eu ma bucur ca PLDM se implica pentru a ajuta sinistratii insa foarte multe actiuni, flash moburi la care participi si tu cam satureaza si s-ar putea sa aiba un rezultat invers decit cel urmarit. Mie nici pasivitatea nu imi place dar nici sa fiu asaltat de tot felul de initiative care mai de care. In esenta care este mesajul cam tuturor conferintelor de presa ale PLDM? Toate ne atentioneaza, toate ne spun despre probleme, deci au si un mesaj negativ. Pe de o parte este salutar faptul ca ne aduc la cunostinta, dar aceste actiuni nu se pot detasa de mesajul negativ care se contine si perpetuarea asta nu trebuie sa continue. Nu mai trebuie sa o tot tina pe aceasi faza ca iata asta nu e bine, asta e rau, asta se agraveaza, asta se scumpeste si tot asa aruncind vina in capul cuiva, mai mult a comunistilor. CE A SPUS VLAD FILAT INCA DE LA INCEPUT? Am impresia ca el si singur a cam uitat. Pai, iata eu iti amintesc tie si la toti ceilalti: a spus ca noi (adica PLDM) nu vom fi partidul care va reactiona la actiunile sau inactiunile altora, ci insasi noi (adica PLDM) vom fi partidul actiune. Da, intr-adevar flash moburile si actiunile de ajutorare a sinistratilor sunt actiuni proprii ale PLDM. Dar ce-s cu toate aceste conferinte de presa care apar mai in fiecare zi si ne anunta despre o problema, despre o restanta, despre o gafa a comunistilor? Oare asta nu e reactie la actiunile sau inactiunile PCRM, care acum e la guvernare? Deci concluzia este ca undeva tot se contrazice dl Filat si asta inseamna ca toate ideile astea nu-i apartin, cineva le gindeste si el le spune. Asta este impresia mea.
Oricum, nu vreau sa crezi ca ma implic in treburile acestui partid, dar de facut observatii am dreptul sa fac, cel putin pentru mine.

No comments: