Saturday, March 14, 2009

In tara mea eu conduc!

In tara mea, Republica Moldova, eu vreau sa conduc, eu vreau sa simt ca sunt stapin in tara mea de asta voi merge la alegeri anul asta si voi vota oamenii care sa ma reprezinte acolo sus la conducere. Cind oamenii care vor conduce vor fi la nivelul asteptarilor mele atunci voi simti cu adevarat ca in tara asta si eu conduc. Toti putem conduce in felul asta chiar daca este mai mult o conducere implicita si nu directa. Este ceva formidabil sa simti ca in tara ta tu conduci, ca in tara ta tu decizi.
Iata de cind m-am nascut eu nu m-am simtit stapin in tara asta, mereu simteam ca nu suntem noi stapini acolo. Stiau despre asta si altii, poate mai maturi ca mine, insa nu imi spuneau si taceau complice. Dar nu poti sa ascunzi ceva prea mult, tot iese la iveala. Nu pot sa stiu daca vor avea vreodata curajul sa recunoasca ca au fost ca niste lasi complici in treaba asta. Popor de lasi, sa existe asa ceva?
Cred ca oricind avem sansa sa ne recuperam din imagine si iata alegerile care se ivesc par a fi o sansa unica in acest sens. Macar cei care stiu ca in adincul sufletului mereu si-au dorit sa fie liberi, sa simta libertatea pe pielea lor, sa se simta importanti in tara lor sa mearga la votare si sa aleaga pe cine el crede, dar sa-si exercite dreptul la vot. Deja ma tem ca vom fi prea multi si cei care ne-au condus prea rusinati vor iesi din alegeri. Dar ar fi super sa avem de exemplu o participare de 80% in aceste alegeri. Au mai ramas 3 saptamini pina la alegeri, fraudele sunt in toi, insa chiar si asa acel bazin de 40% de indecisi pare a fi o povara prea mare, dar pina la urma bine ca nu sunt toti hotariti sa nu mearga la vot. Sper mult sa mearga, sper ca macar pe ultima suta de metri sa se decida si sa voteze un partid liberal.
Da, chiar daca si partidele liberale au spus ca vor lupta pe cale democratica pentru a demonta regimul comunist instaurat de Woronin mai sunt si exceptii. Iata pentru asta as vrea sa priviti aici un mic filmulet despre felul in care isi organizeaza PLDM protestele in piata. Desigur ca am sa-i critic pentru asa fel de actiuni, pentru ca este coruptie si atunci ce fel de pact national anticoruptie au semnat ei cu MAE daca impart bani la protestatari? Dar totodata voi incerca sa vad si o parte pozitiva chiar daca mica: asta pina la urma este un exercitiu al democratiei si daca tara asta este intr-adevar bintuita de coruptie oamenii nu stiu ce inseamna o manifestare civica "gratis" si de asta trebuiesc cumva motivati. Da, este o practica urita sa dai cuiva bani pentru a participa la un protest, insa m-as bucura daca le-ar da bani ca sa vina o data, doua ori dupa care ei sa vina din propria initiativa, din propriul interes si sa nu se invete cu narav. De asta si spun ca asemenea practici sunt pozitive doar la inceput cind trebuie sa motivezi o patura importanta de populatie sa se includa in procesul democratic din tara. Si poate cu timpul vor prinde si ei gustul democratiei, gustul libertatii si vor intelege ca se poate sa se exprime, se poate sa se manifeste. Pentru ca probabil o mare parte din ei mai traiesc in nestiinta, si ca la fel ca mine au avut prin preajma aceasi complici tacuti care nu le-au spus adevarul asa cum este, mereu l-au ascuns.
Sper mult ca sa putem realiza Schimbarea in 2009, sper sa avem un guvern de liberali care sa faca sa ne simtim cu adevarat liberi in tara asta, sa nu ni se inchida gura, sa ne putem exprima, protesta, sa putem spune macar celor care ne urmeaza ca este un scop nobil sa lupte si sa simta ca ei sunt stapini in tara asta! Desigur ca va fi greu, pentru ca tara mai este impinzita de multi conformisti lasi complici, care se tem din lasitate, din interes sa spuna sus si tare ca de fapt nici ei nu simt ca sunt stapini in tara asta, ca se simt rau pentru asta, insa asa au fost invatati sa stea in banca lor, sa nu faca mare galagie. Popor de lasi, sa existe asa ceva?
Tare mult vreau ca toti sa se simta liberi in tara asta, iar dorinta de libertate chiar sa nu poata fi oprita cu nimic. Vreau sa ne molipsim de libertate si nimeni niciodata sa nu ne-o rapeasca, niciun strain niciodata sa nu se simta stapin in tara noastra!

No comments: